Nejčastější dotazy

1) Co je VoIP telefonie?
IP telefonie neboli telefonování přes internet je metoda umožňující přenášet hlas a za určitých podmínek i faxová volání přes internet. Hovor uskutečněný pomocí IP telefonie je shodný s telefonováním v jiných telefonních sítích. Není třeba se učit nic nového jen použít správné zařízení.

2) Proč je VoIP lepší než běžná linka?
Neplatíte žádný paušál, voláte levněji nebo úplně zadarmo. Potřebujete pouze připojení k internetu a IP telefon nebo bránu. Nechcete-li investovat můžete volat a přijímat hovory s využitím počítače přes sluchátka a mikrofon a softwarového telefonu nebo používat USB telefon (u těchto variant je pro volání i příjem hovorů nutné mít zapnutý počítač).

3) Pro koho je VoIP telefonie vhodná?
Pro všechny - ušetřit mohou všichni, ale nejvíce ti, kdo mají připojení k internetu, ke kterému neplatí žádné další poplatky (za vlastnictví pevné linky).

4) Mohu využít Vaší služby, pokud jsem z Karlových Varů ?
Ano, pro využívání našich služeb není nutná telefonní přípojka a číslo se přihlašuje přes internet. Proto si službu mohou objednat zájemci z celé republiky.

5) Jaký je rozdíl mezi geografickým a negeografickým číslem ?
Geografické číslo nahrazuje pevnou linku. Má předvolbu podle kraje, ve kterém musí být provozováno. Volání ani příjem nejsou omezeny.
Negeografické číslo začíná vždy 910, lze jej přihlásit kdekoliv v ČR i v zahraničí. Volání je možné do všech sítí, příjem hovorů je možný pouze z pevné linky O2 a z naší sítě.

6) Zrušil(-a) jsem pevnou linku, můžu teď používat volání přes internet s VoIP sbohempevnalinko.cz?
Ano, můžete a budeme rádi když tento Váš krok oslavíte právě s námi, se Sbohem pevná linko :-)
Potřebujete pouze připojení k internetu. U nás si vyberete nové telefonní číslo a pořídíte vše potřebné, abyste mohl/-a ihned začít volat za skvělé ceny.

7) Dovolají se mi z mobilu nebo z běžné telefonní linky, kolik zaplatí?
ANO. Služba je určena pro příchozí i odchozí hovory. Vaše číslo je dostupné ze všech telefonních sítí. Volající platí jako za volání na pevnou linku.

8) Kdy volám zcela zdarma?
Na nouzové a bezplatné linky a pokud volaný používá stejného operátora. Zdarma je v podstatě také volání do partnerských sítí, jejichž seznam najdete v sekci Tarify a ceny. Za tato volání účtujeme poplatek v řádu jednotek haléřů.

9) Mohu používat VoIP sbohempevnalinko.cz bez toho, abych měl koncové zařízení?
Ano. Telefonovat lze i při zapnutém počítači pomocí sluchátka a mikrofonu nebo USB telefonu s použitím tzv. softwarového telefonu (stáhnete zde). Z hlediska dlouhodobého použití však zvažte pořízení VoIP telefonu nebo brány. VoIP hardware si na sebe za nějaký čas vydělá, telefonování s ním je energeticky výrazně úspornější než trvale zapnutý počítač.

10) Mám obavy, že VoIP telefon / VoIP bránu nebudu umět používat. | Jaký je rozdíl mezi používáním telefonu a brány pro volání přes internet?
IP telefon funguje jako Vaše koncové zařízení. Připojí se přímo k internetu ethernetovým kabelem (koncovka RJ-45), má vzhled běžného telefonu a většinou veškeré vlastnosti, které od něj očekáváte jako regulace hlasitosti, telefonní seznam, hlasité volání atp. Kdybyste nevěděli, že máte IP telefon, na první pohled nepoznáte rozdíl od běžného tel. přístroje.
IP brána - umožní telefonovat s přístrojem, který teď vlastníte či který si chcete pořídit. Stačí ji propojit s ethernetovým kabelem (přívod internetu, koncovka RJ-45) a běžným telefonním přístrojem (koncovka RJ-11). Takže také žádné velké změny.

11) Nastavení / zprovoznění zařízení aneb možná bude prvotní instalace nad mé síly.
Ke každému produktu u nás zakoupenému si můžete stáhnout přehledný návod jak postupovat při prvotní instalaci.
Také je možno Vám zařízení zaslat již přednastavené. Tato služba je zpoplatněna - viz Tarify a ceny (Další ceny a sazby).  Jakmile budete mít přístroj doma stačí jej pouze správně zapojit a poprvé se přihlásit do zákaznického rozhraní. Poté můžete začít telefonovat.
POZOR! Abychom Vám mohli zařízení nastavit je nezbytné zaslat nám následující údaje:
- Údaje o Vašem připojení k internetu (obdrželi jste od Vašeho poskytovatele - dále jen ISP), tj. IP adresa, Maska sítě, Gateway, DNS (první, druhý,..) - pouze pokud používáte statické nastavení, pokud používáte dynamické (DHCP) stačí sdělit tuto informaci.
- Pokud máte za přípojkou od ISP ještě router, je nutno poslat údaje o připojení k němu nikoliv od ISP - opět je hlavní informací zda používáte statické nastavení nebo DHCP.
- Zda Váš počítač (pokud nějaký je nebo má být připojen zároveň s IP zarízením) má vlastní přívod (ethernetový kabel) nebo je v místě připojení zařízení pro IP telefonii a PC jen jeden. Zjednodušeně to znamená zda IP telefon či brána mají sdílet jednu přípojku s PC.
Bez poskytnutí všech těchto údajů a odpovědí na případné doplňující otázky v přiměřeném termínu od objednání Vám zašleme přístroj s nastavením od výrobce!

12) Jak navýším kredit, je jeho platnost nějak omezena?
Kredit lze navýšit převodem nebo hotovostním vkladem (číslo účtu a variabilní symbol obdržíte po aktivaci služby). Nejrychlejší dobití kreditu je jeho objednání v e-shopu a platba přes m-Peníze. Výše platby je kromě prvního dobití kreditu libovolná. Kredit je platný bez omezení pokud vykonáte jeden placený odchozí hovor za 6 měsíců. Žádnými dalšími podmínkami Vás nezatěžujeme. Kredit za "promlčenou linku" nevracíme.

13) Dostanu daňový doklad?
Samozřejmě, doklady za dobitý kredit najdete ve Vašem zákaznickém rozhraní ve formátu pdf (mezi Dokumenty).

14) Jaké připojení k internetu je dostačující?
Dostačující pro fungování je stabilních 128/128 kbps při volbě více ztrátového kodeku (větší komprese přenášených dat - hlasu). Pro dosažení optimálních parametrů hovoru doporučujeme alespoň 256/256 kbps. Nedoporučujeme připojení dial-up.
Důležitým parametrem je i doba odezvy - ideální do 50ms, solidní kvalitu Vám poskytne připojení s odezvou do cca 100ms, ještě uspokojivou do 150ms. Ztráta paketů (Packet Loss) do 1%. Postup pro změření odezvy naleznete v návodech.
Rychlost si můžete ověřit například na www.rychlost.cz (měřte upload i download).
Měření jsou pouze orientační, nejlepší zkouška vhodnosti Vašeho připojení k internetu je bezplatně vyzkoušet telefonování v naší síti. Kontaktujte nás, poskytneme Vám zkušební číslo zcela zdarma.

15) Co když se přestěhuji ?
Přestěhujete-li se v rámci kraje, pouze si v uživatelském rozhraní změníte u čísla adresu pro směrování tísňových linek. Zároveń nám nahlásíte novou adresu, abychom Vám ji mohli opravit v systému. Přestěhujete-li se do jiného kraje, měli byste si přidat další číslo z nového kraje nebo číslo zaměnit (přidat nové a vymazat staré).  Nové číslo Vám musí být aktivováno.

 16) Mohu si přidat více čísel ?
K číslu získanému při registraci si můžete přidat libovolný počet čísel. Za každé číslo Vám bude odečtena 1 Kč měsíčně u geo čísla a 6 Kč u negeo čísla. Nové číslo bude aktivováno pod samostatným heslem.

17) Lze službu zrušit a za jakých podmínek ?
Výpovědní lhůta je 1 měsíc. Vracíme pouze kredit nad 100 Kč. Zároveň u registrací delších než 6 měsíců musí být splněna podmínka 1 odchozího placeného hovoru během posledních 6 měsíců. Při nesplnění těchto podmínek kredit nevracíme, ale je možné jej vytelefonovat nebo převést na jiného účastníka.
Službu Vám můžeme zrušit také při dlouhodobém záporném kreditu (nad 30 dní) nebo pokud neuskutečníte alespoň jeden placený odchozí hovor za půl roku.

18) Lze platit na fakturu zpětně ?
Nelze, jedná se pouze o předplacenou službu. Fakturovány Vám mohou být pouze dodatkové služby.

Doporučte nás přátelům


odeslat
Anketa

Používáte VoIP v mobilu?

ne
výsledek ankety
72
ano - mám Android
výsledek ankety
90
ano - mám iPhone
výsledek ankety
9
ano - mám Windows
výsledek ankety
20
ano - mám jiný operační systém
výsledek ankety
8
odeslat
S námi voláte :
Na pevnou od
0,20 Kč/min
Na mobil od 0,64 Kč/min
Zahraničí od
0,23 Kč/min

Další ceny

 
výpočet úspory plynu vstup do obchodu vyzkoušejte VOIP

Hledání na webu
stiskni pro hledání
Aktuality

Zprovoznění volání

Volání je již zprovozněno všemi směry.

Výpadek ústředny

Vážení zákazníci, omlouváme se za páteční výpadek naší ústředny. Aktivace jednotlivých účtů probíhala celou sobotu. Od neděle jsou čísla částečně funkční.Více v detailech

Nové ceníky pro zahraničí od 1.6. 2017

Upozorňujeme na nové ceníky pro zahraniční hovory. Ceníky budou postupně nabíhat od 1.6. 2017. Doporučujeme před voláním do zahraničí zkontrolovat aktuální cenu ve Vašem uživatelském rozhraní na internetu. Ceníky najdete v Nastavení - Dostupné ceníky - Dostupné mezinárodní ceníky - používáme kvalitu BQR.

Nové ceníky pro zahraničí

Chtěli bychom upozornit na změny cen volání do zahraničí. U některých destinací došlo k výraznému slevnění nebo nárustu ceny. Doporučujeme před hovorem ověřit cenu v uživatelském rozhraní. Nastavení - Dostupné ceníky - Zahraniční ceníky - kvalita BQR.

Možnosti plateb v e-shopu
Košík
Váš košík je zatím prázdný...

Telefonování přes internet, VoIP sbohempevnalinko.cz
Copyright Ceteris 2010 | Tel.: + 420 571 161 111 | Email: info(zavinac)sbohempevnalinko.cz

webdesign studio taox

webdesign studio
internetové obchody