VoIP blog

17.9.2015

Levné volání

Ve spojitosti s VoIP (= volání přes internet) se často uvádí, že se jedná o levné volání. V čem je telefonování přes VoIP levnější? Protože pro realizaci telefonních hovorů nemusí operátor vlastnit telefonní síť nebo vysílače. Hovory prochází přes již funkční internetovou síť. Do ceny hovorů operátorů klasických pevných linek se započítávají i náklady na údržbu sítě.

Hlavní výhody našeho VoIP volání:
- levná cena hovorů
- při změně adresy v rámci kraje není třeba linku přepojovat, pouze zapojíte přístroj na jiném internetu a opravíte adresu připojení (v uživatelském rozhraní).
- velká variabilita zapojení (běžný telefon s bránou, IP telefon, mobilní telefon, softwarový telefon)

Nevýhody:
- záleží na kvalitě internetu
- uživatel si zajišťuje chod zařízení a případné úpravy nastavení na své náklady
- u naší předplacené služby si musíte hlídat výši kreditu


21.7.2015

Výběr telefonu

Chcete využívat VoIP volání a nevíte, jaký přístroj si pořídit? Pokusíme se Vám vyjasnit rozdíly mezi přístroji.
V případě, že chcete nahradit pevnou linku, budete uvažovat o IP bráně nebo IP telefonu.

IP telefon může být přenosný nebo stolní. Přenosný se sice lépe přenáší, ale nemusí mít některé funkce nebo se složitěji hledají v menu. Také zvuk může být horší (sluchátko stolního telefonu je lépe tvarováno) a navíc si budete muset většinou připlatit. Stolní IP telefon, jak jsme již zmínili, má lepší zvuk, pohodlněji se použvají funkce a v případě lepších přístrojů máte k dispozici velký displej. Přenosné telefony mají zase možnost napárovat více telefonů na jedno telefonní číslo - to u stolního nejde (nastavení by muselo jít přes ústřednu).
 
V našem e-shopu máte k dispozici 2 IP stolní telefony. Levnější IP900B má jednodušší displej, dražší IP290 má velký čitelný displej se spoustou údajů a zvuk v HD kvalitě.

Přenosné IP telefony v nabíce nemáme, ale naši zákazníci nejčastěji používají některou z verzí Gigasetu. Gigaset využívá kombinaci sluchátka s nabíječkou s tzv. IP jednotkou. Tato jednotka se zapojuje do routeru a se sluchátkem se připojuje bezdrátově. Veškteré nastavení se provádí na IP jednotce. Proto je např. při restartu potřeba vypnout i IP jednotku. K jedné jednotce lze připojit až 6 čísel a sluchátek.

IP brána
je nejvýhodnější pro uživatele, kterým zůstal telefon z pevné liky. Tento telefon zapojíte telefonním kabelem přímo do IP brány. V IP bráně je samotné nastavení čísla. IP brána se propojí buď přímo s internetem nebo do routeru.Přestane-li Vám telefonní přístroj vyhovovat, jednoduše zapojíte jiný - nastavení zůstává na bráně. Brána řeší i připojení dvou telefonních přístrojů na jedno číslo. Lze využít buď stejná přenosná sluchátka, jenž se k sobě "napárují" nebo zapojíte rozdvojku (koncovku pro přípojku) a můžete použít 2 různé telefony.


6.5.2015

Odezva na naši ústřednu

Program ping (anglicky Packet InterNet Groper) umožňuje prověřit funkčnost spojení mezi dvěma síťovými rozhraními (počítače, síťová zařízení) v počítačové síti, která používá rodinu protokolů TCP/IP. Ping při své činnosti periodicky odesílá IP datagramy a očekává odezvu protistrany. Při úspěšném obdržení odpovědi vypíše délku zpoždění a na závěr statistický souhrn.
(zdroj Wikipedie)

Pokud bychom to chtěli popsat jednoduše, zjišťujeme měřením, jak rychle se spojí dva PC či servery. V našem konkrétním případě, měříme rychlost spojení mezi IP adresou uživatele a naší ústřednou, která spojuje hovory. Odezva se měří v ms (milisekundách). Čím je nižší, tím je kvalitnější přenos hovoru. Při vypadávajících paketech a vysokých odezvách je hovor trhaný a přerušovaný, protože některé informace k Vám nedorazí a některé přijdou se zpožděním. 

Pozor: odezva není závislá na rychlosti internetu!! Můžete mít rychlý internet, ale vysokou odezvu.

Jak si zjstit odezvu

Různé internetové stránky pro měření rychlosti internetu nabízejí měření ping. Ale toto měření zobrazuje většinou rychlost odezvy jiného serveru k Vaší IP adrese.
Abyste změřili přímé spojení na naši ústřednu, je potřeba to provést přes klasický příkazový řádek. Výhodou je znalost  starých příkazů z operačního systému MS DOS, ale podle našeho návodu to zvládne každý.

Příkazový řádek naleznete buď v menu v příslušenství - systémové nástroje nebo lze ve vyhledávacím řádku (příp. ve Spustit u XP) zadat cmd a program se vyhledá nebo přímo spustí. (Návod pro změření si můžete stáhnout na našich stránkách.)

Nezáleží na tom, co máte nyní napsáno v řádku, stačí hned začít zadávat příkaz.

Jednoduché zadání je: ping 91.221.212.167. Provedou se 4 měření a vypíše se výsledek. Protože odezva není stálá a pořád se mění, lze měření opakovat jednoduše stlačením klávesy šipka nahoru - příkaz se znovu objeví a stačí jej odentrovat (kliknout na enter).

Nebo je možné použít zápis: ping -n 10 91.221.212.167 -n 10 znamená počet měření = v tomto příkladu tedy 10 (lze zadat i jiné číslo)

Také můžete IP adresu nahradit doménou = aps.sbohempevnlalinko.cz (ping aps.sbohempevnalinko.cz)

Co se dozvíme z výsledků?

Počet odeslaných a přijatých paketů. Počet odeslaných paketů se musí rovnat přijatým. Pokud ne, znamená to, že nějaká informace se cestou ztratila.
Přibližná doba do přijetí odezvy je udávána jako minimální, maximální a střed. Ideální je vše pod 50 ms. Máte-li nizkou spodní hranici a vysokou horní, průměr může být v pořádku. Jenže občasná vysoká horní hranice může způsobovat problémy. Proto je dobré kontrolovat všechny údaje.

Pro úpravu odezvy je potřeba kontaktovat přímo poskytovatele internetu. Doporučujeme mu ukázat přímo toto konkrétní měření, aby věděl na co se má zaměřit. U internetů šířených kabely by měla jít odezva opravit. Horší je to s wifi příjmem. Pokud se Vám do cesty od přijímače k vysílači přidá překážka nebo se poblíž postaví vysílač jiného poskytovatele, nemusí odezva jít opravit.

Pro zaslání výsledku měření je ideální použít program Výstřižky z Windows nebo SRip32


27.4.2015

Register Expires/Registration Refresh Time apod.

Jedná se o časový interval, který udává za jakou dobu se VoIP zařízení znovu spojí s ústřednou. Standardní nastavení u většiny VoIP zařízení je 3600s. Tato hodnota je zbytečně vysoká - v praxi to znamená, že poku se Vám číslo odpojí, čekáte celých 3600s = 60 min= 1 hod. na to, než se zařízení spojí s ústřednou a spojení se obnoví.

Nyní Vás možná napadne, že bude nejlepší nastavit 0s a být ve spojení s ústřednou stále. Jenže tím zatěžujete jak ústřednu, tak zařízení a naopak se může stát, že Vás ústředna zablokuje. Proto doporučujeme nastavit tuto hodnotu na 120-180s. 2-3 minuty výpadku nemusíte ani zaznamenat a není to taková zátěž pro ústřednu.

V případě, že Vaše odezva na naši ústřednu (o které si napíšeme příště) je vyšší a nelze to opravit, můžete nastavit do Register Expires hodnotu 60s = 1 min.

Pozn. při nastavování si dejte pozor na to, zda je hodnota v minutách nebo sekundách. Není-li to přímo vyznačeno, poznáte to podle originálního nastavení (př. bude-li zde 3600, jedná se o sekundy, bude-li zde 2, jde o minuty).


3.3.2015

Správné nastavení

Jedna z nejčastějších otázek na naší zákaznické lince je „Proč to nefunguje, když doteď to šlo?“. V případě, že se nejedná o chybu VoIP zařízení, tak je na vině staré nebo nepřesné nastavení. To se týká především zákazníků, kteří s námi telefonují již dlouho a mají stále stejný telefon nebo bránu.

Před několika lety nebylo tolik VoIP operátorů a uživatelů internetového volání a proto, pokud zařízení bylo nastaveno přibližně, tak vše pracovalo. Dnes je internet v téhle oblasti daleko více využíván a je nutné správně nasměrovat hovor na naší ústřednu nebo naopak.  Technologie se neustále zlepšují i naše ústředna se aktualizuje a můžeme přecházet na jiná nastavení. V případě závažných změn jako je změna IP adresy ústředny jsou uživatelé přímo kontaktování e-mailem. Jedná-li se o drobné změny jako změna délky opakování přihlášení zařízení k ústředně (Register Expires), tak informace uvádíme pouze na webu.

Pokud nesledujete pravidelně naše aktuality na webu, doporučujeme Vám, abyste se na naše stránky podívali minimálně jednou za čtvrt roku.

Příště Vám vysvětlíme některá nastavení.


16.2.2015

O důležitosti zabezpečení internetových zařízení.

V poslední době se objevilo více případů napadení VoIP bran. Jedná se o to, že se útočníci dostanou do nezabezpečené brány nebo routeru a nastaví uživateli přesměrování na zahraniční číslo.

Naše ústředna toto přesměrování sice nepovolí, ale vznikne problém, že se na číslo nedá dovolat. Ústředna hovor nasměruje na Vaši VoIP bránu, ale ta se snaží hovor přeposlat dále. Toto spojení není funkční a výsledkem je, že se číslo hlásí jako nepřipojeno.

V první řadě je třeba zdůraznit, že účinnou obranou proti podvodům tohoto typu je odpovídající zabezpečení VoIP telefonů a bran. Pokud je VoIP ústředna nebo VoIP přístroj ve vlastnictví účastníka, pak si musí toto zabezpečení zajistit účastník sám, případně na základě smluvního vztahu prostřednictvím jiného (odborného) subjektu. Jedná se zejména o zajištění správné konfigurace VoIP ústředny, VoIP telefonů, VoIP bran a nezbytného příslušenství včetně aktualizací příslušného softwaru.

Uživatel musí mít zabezpečeny všechny přístroje, tzn. má-li před VoIP zařízením router, musí být zaheslován i router. Vybírejte dostatečně silná hesla - ideálně kombinace malých, velkých písmen a číslic. Můžete také využít různé generátory hesel (stačí zadat do internetového vyhledávače "generátor hesel").

U většiny zařízení lze zaheslovat administrátorský neomezený vstup a zároveň uživatelský vstup. Uživatelský vstup může umožňovat např. nastavení přesměrování. Proto je důležité nastavit heslo pro oba přístupy.

administrátorský vstup = admin nebo root

uživatelský vstup = user nebo guest

Pozn. u routerů Linksys RT31P2 je potřeba nastavit heslo i v rozšířeném nastavení na adrese: http://192.168.15.1/Voice_adminPage.htm - nastavení Setup

 

Pokud jste se již stali obětí cizího zásahu do VoIP brány nebo VoIP telefonu, hledejte nastavení přesměrování (call forward) na zahraniční číslo (bude začínat 00).

Npř. u Linksys je tato funkce pod nabídkami User 1 nebo User 2. Toto přesměrování vymažte a zaheslujte zařízení, příp. změňte heslo.

Ideální postup:

1) reset zařízení do továrního nastavení

2) aktualizace nejnovějším firmwarem, je-li k dispozici

3) kompletní nové nastavení čísla + nastavení kvalitního hesla

Máte-li podezření, že Vám mohlo být ukradeno i nastavení čísla, kontaktujte zákaznickou podporu VOIP sbohempevnalinko, kde Vám pomůžeme heslo změnit.

 

Doporučte nás přátelům


odeslat
Anketa

Používáte VoIP v mobilu?

ne
výsledek ankety
324
ano - mám Android
výsledek ankety
168
ano - mám iPhone
výsledek ankety
28
ano - mám Windows
výsledek ankety
29
ano - mám jiný operační systém
výsledek ankety
38
odeslat
S námi voláte :
Na pevnou od
0,20 Kč/min
Na mobil od 0,64 Kč/min
Zahraničí od
0,23 Kč/min

Další ceny

 
výpočet úspory plynu vstup do obchodu vyzkoušejte VOIP

Hledání na webu
stiskni pro hledání
Aktuality

Výpadek ústředny vyřešen

Pokud se vám číslo samo nerozjelo, restartujte zařízení.

Ceník pro volání do zahraničí

Podrobný ceník najdete ke stažení po rozkliknutí novinky nebo v sekci ke stažení (formuláře).

E-shop

Vážení zákazníci, od 1.7.2019 je eshop na těchto stránkách ukončen. Zboží je nyní dostupné v e-shopu www.sbohemnudo.cz v kategorii VoIP Sbohempevnalinko.

Nové všeobecné podmínky

Od 1.11.2013 platí nové Všeobecné podmínky.

Možnosti plateb v e-shopu
Košík
Váš košík je zatím prázdný...

Telefonování přes internet, VoIP sbohempevnalinko.cz
Copyright Ceteris 2010 | Tel.: + 420 571 161 111 | Email: info(zavinac)sbohempevnalinko.cz

webdesign studio taox

webdesign studio
internetové obchody